Jakie jest alternatywne rozwiązanie dla indywidualnego użytkownika dróg miejskich?

070307_1900_BM990107_v01 Rozładowanie korków w Warszawie.

PROBLEM: Zwiększająca się z roku na rok liczba samochodów osobowych poruszających się po Warszawie stanowi poważny problem komunikacyjny. Jakie jest alternatywne rozwiązanie  dla indywidualnego użytkownika dróg miejskich?

SŁOWA KLUCZE: Warszawa, korki, ZTM, komunikacja miejska, parkingi, Parkuj i jedź, Igor Krajnow

ODBIORCA: Zespół projektowy

CYTAT: „Od kwietnia kierowcy z obrzeży Warszawy będą mogli bezpłatnie zostawić swoje samochody na trzech parkingach Zarządu Transportu Miejskiego i poruszać się po Warszawie metrem, tramwajami lub autobusami. Warunkiem jest posiadanie biletu z paskiem magnetycznym bądź karty miejskiej.

Zarząd Transportu Miejskiego otworzy trzy parkingi “Parkuj i jedź” przy stacjach metra Wilanowska i Marymont oraz przy ulicy Połczyńskiej w pobliżu Fortu Wola. – Każdy kto ma bilet komunikacji miejskiej, będzie mógł za darmo zostawić samochód i poruszać się po Warszawie komunikacją miejską – opowiada Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Kierowcy chcący skorzystać z tego rozwiązania muszą mieć ważną Warszawską Kartę Miejską, czyli bilet miesięczny lub kwartalny. Mając bilet z paskiem magnetycznym również możemy pozostawić swój samochód na parkingu. Jednak jeszcze nie wiadomo, czy ta propozycja będzie dotyczyła biletów jednorazowych. Decyzję ma podjąć rada miasta. Kierowcy bez biletów nie wjadą parkingi ZTM-u. Parkingi będą monitorowane i pilnowane przez pracowników, znajdą się tam też miejsca na rowery.”

ŹRÓDŁO:http://www.wiadomosci24.pl

/artykul/warszawa_czy_od_kwietnia_kierowcy_przesiada_sie_z_aut_do_19043.html

KOMENTARZ do problemu: Budowa bezpłatnych parkingów w ramach systemu „Parkuj i jedź” w pobliżu dobrych punktów komunikacyjnych w Warszawie ma na celu zachęcenie kierowców samochodów osobowych do korzystania z publicznych środków komunikacji miejskiej. Projekt ma na celu rozładowanie ruchu na trasach dojazdowych, zmniejszenie ruchu oraz korków w centrum miasta, redukcję negatywnego oddziaływania na środowisko oraz zabudowę miejską. Powodzenie projektu zależy w dużej mierze od przekonania kierowców do „porzucenia” samochodów na rzecz autobusów, tramwajów i metra. W tym celu ZTM prowadzi kampanię promocyjną (http://www.ztm.waw.pl/parkujijedz.php).

AUTOR: Barbara Miron, bmiron@poczta.onet.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *